Oldal kiválasztása

Tokaj

A bor, a futball és a tőkevesztés

A bor, a futball és a tőkevesztés

Két érték, két fontos, magyar entitás

A magyar bor, benne a világ legkülönlegesebb, legszebb, legtitokzatosabb, ezért legértékesebb borával, a tokaji aszúval, az elmúlt száz évben ötször szenvedett el tőkevesztést. (…) A magyar futball párhuzamos utat járt be. A harmincas évek elejétől a hetvenes évek végéig, fél évszázadig a világ élvonalában voltunk.

Az aszúról

Az aszúról

„Tállyai bor illik a pápa asztalára”

A legenda szerint a mai legnevesebb tokaji borász, Szepsy István egyik fölmenője, Sepsi Laczkó Máté készített először aszúbort 1650-ben. E legendával szemben több történeti forrás bizonyítja, hogy már a reneszánsz korban ismerhették az aszúkészítés módszereit.

Félúton, kezdőkörben

Félúton, kezdőkörben

Beszélgetés Szepsy Istvánnal

Ez egy 2015-ös beszélgetés. Azóta Szepsy István visszahúzódott a borászatába, a családnak nincs már érdekeltsége a mádi gasztronómiában, Messi elhagyta a Barcelonát, a Grand Tokaj pedig a napokban beépült a Tokaj-Hegyalja Egyetemet üzemeltető alapítványba.

Árvay János, az átszellemült lovag

Árvay János, az átszellemült lovag

A rátkai ember, aki újrahangolta az aszút

Árvay 1994-ben hozta létre a családi vállalkozást, és egy év múlva már száraz borokkal és tokaji borkülönlegességekkel szerepelt a piacon. Amikor társas vállalkozó volt, a saját és a társa földjeit bérelte a közös cég számára. Azelőtt is csak a bor számított, azóta pedig még jobban.

Tokaj, az aszú és a természet

Tokaj, az aszú és a természet

A világ legértékesebb, legkülönlegesebb, legizgalmasabb borvidékéről

A világon mintegy húsz helyen születik természetes édes bor, de sehol sincs olyan szintű koncentráltsága a cukornak, a savnak, az ízeknek, a zamatoknak és az aromáknak, mint a tokaji aszúknál.

Hagyománytisztelet és modernitás felsőfokon

Hagyománytisztelet és modernitás felsőfokon

Götz Pincészet: a tartalom és a forma egysége

Erőteljes, komoly fejlődésre is kész, de már nagyon jól elindított borászat a Götzéké, ahol a szülők és a gyerekek mindent megtettek a márka építéséért.